viiva

Laatulupaus

1. Tarjottavat liikennepalvelut

Linja-autoliikenne J.Salminen Oy tarjoaa linja-ja ostoliikennepalveluja Lounais-Suomen alueella.

Tilausliikenteen palvelut kohdistuvat eteläisen Suomen alueelle. Matkamme suuntautuvat pääosin kotimaahan, mutta liikennöimme myös Baltiaan ja Pohjoismaihin.

Palveluliikennettä pienoisbussilla harjoitamme Laitilan alueella.

Yhtiön kotipaikka on Laitila.

2. Palveluista ja niiden muuttumisesta tiedottaminen

Reiteistä, aikatauluista ja mahdollisista muutoksista ilmoitamme aikataulujulkaisuissamme. Ajantasaiset tiedot löytyvät myös Matkahuollon aikataulu-ja reittihausta www.matkahuolto.fi.

Painetut aikataulut saatavana liikennöintialueemme matkahuolloista ja autoistamme. Aikataulun voimassaoloaika löytyy kansilehdeltä. Aikataulujen muutokset noudattavat peruskoulujen alkamis- ja päättymisajankohtia.

Linjaliikenteessä kuljetamme myös rahtia.

3. Käytössä olevat liput ja niiden hinnat

Linja- ja ostoliikenteessä kelpaavat kaikki Matkahuollon myymät liput. Matkahuollon myymiä matkakortteja voidaan ladata busseissa. Matkalipun voi ostaa käteisellä rahalla tai pankki- tai luottokortilla myös linja-autosta. Visa Electron kelpaa autoissamme.

Lippujen ja korttien hinnat määräytyvät Oy Matkahuolto Ab hinnoittelun mukaan.

Alennuksia myönnämme Matkahuollon normien mukaisesti.

4. Informaatio- ja lippujärjestelmät

Yhtiömme asiakaspalvelu on auki ma-pe klo 8-16. Mahdollisten häiriötilanteiden varalle päivystys toimii numerossa 040 074 3527.

Yrityksemme kuuluu Matkahuollon lippujärjestelmään.

5. Käytössä olevat ajoneuvot

Ajoneuvokalustomme koostuu n. kuudesta erikokoisista linja-autoista. Pyrimme suorittamaan kuljetustehtävämme ajoon parhaiten soveltuvalla kuljetuskalustolla.

Kaikki turistibussimme ovat varustettuja wc:llä ja ilmastoinnilla. Kaikista autoista löytyy myös turvavyöt ja suurimmassa osassa on myös alkolukko.

Linjaliikenteessä lastenvaunujen ja pyörien kuljettaminen on mahdollista.

Pyrimme uudistamaan kalustoamme säännöllisesti taataksemme matkustusmukavuuden.

Huollot suoritamme säännöllisesti, jotta matkustaminen olisi turvallista ja luotettavaa.

6. Asiakastyytyväisyyden mittaaminen

Yrityksellämme on henkilökuntaa noin 5, jotka ovat alansa ammattilaisia. Kuljettajamme ovat kokeneita asiakaspalvelijoita ja ovat suorittaneet lainmukaisen direktiivikoulutuksen.

Asiakastyytyväisyys on meille hyvin tärkeä arvo. Nettisivuillamme olevan sähköpostiosoitteen kautta toivomme saavamme palautetta palvelujemme onnistumisesta ja kehittämistarpeista. Tallennamme ja pyrimme vastaamaan kaikkiin asiakaspalautteisiin pikaisesti. Tarvittaviin korjaustoimenpiteisiin ryhdytään välittömästi, mikäli sellaisia ilmenee.

7. Valitusten käsittely, hinnan palautus, sopimuksen purku ja vahingonkorvaus

Kaluston rikkoontumistapauksissa pyrimme järjestämään korvaavan kuljetuksen mahdollisimman pikaisesti. Viivytyksestä johtuvia kuluja ei korvata.

Kaikki automme ovat vakuutettuja. Vakavissa vahinkotapauksissa vahingot korvataan vakiintuneen korvauskäytännön mukaisesti.

Matkan aikana särkyneet tai kadonneet matkatavarat korvataan ensisijaisesti matkustajan omasta matkatavaravakuutuksesta. Muussa tapauksessa korvataan tavaran käypä arvo, mikäli voidaan luotettavasti osoittaa tavaran olleen ehjä tai mukana lastaustilanteessa ja särkyminen tai katoaminen on johtunut autohenkilökuntamme virheellisestä toiminnasta. Asiakkaan itse lastatessa tavarat bussiin ne ovat hänen vastuullaan.

Pyrimme aina siihen, että vuorot ajetaan aikataulun mukaisesti. Kuitenkin sää- keli- tai liikenneolosuhteista johtuvia viivästyksiä tai reittimuutoksia sattuu toisinaan ja näistä johtuvia välittömiä tai välillisiä kuluja ei korvata. Kuljettajan ensisijainen tehtävä on huolehtia matkan turvallisuudesta.

8. Vammaisten ja liikuntarajoitteisten palvelut

Linjaliikenteessä autohenkilökunta auttaa mielellään liikuntarajoitteisia henkilöitä autoon nousussa ja poistulossa. Liikuntarajoitteisten tai vammaisten tarvitsemat apuvälineet voidaan kuljettaa turvallisesti tavaratilassa. Autojemme wc:t eivät sovellu vaikeavammaisten käyttöön.

Laitilan palveluliikenteessä liikennöimme matalalattiakalustolla, johon nouseminen on helpompaa ja mahdollista myös pyörätuolilla. Lisätietoa matalalattiakaluston reiteistä ja tilaamisesta voi kysyä ma-pe klo: 8-16 numerosta 045 350 8181.

Laatulupaus